Мета:
· забезпечення неперервності підвищення науково-методичного рівня та професійної майстерності педагогів Центру шляхом залучення їх до різних форм методичної роботи
· покращення взаємодії між ЦДЮТ, сім’єю та школами міста для формування успішної особистості дитини
Обладнання: ноутбук, колонки, мультимедійний проектор, екран, декорації.
СЦЕНАРІЙ
Ведучий:
Добрий день, шановні телеглядачі!
Сьогодні ми з вами зібралися для того щоб обговорити і знайти відповідь на запитання «Що потрібно зробити педагогічному колективу ЦДЮТ сьогодні, щоб активізувати роботу з батьками і ефективніше співпрацювати зі школами завтра?» А героями нашої телепередачі стали учасники педагогічного процесу. Це батьки вихованців, керівники гуртків і наші колеги - педагоги загальноосвітніх шкіл.
Частина 1.
«Все найкраще, що пов'язує мене з навколишнім світом, пов'язано з моєю сім'єю», - писав у своїх спогадах засновник Берлінського університету Вільгельм Гумбольдт. Під цими рядками може підписатися мабуть будь-яка людина. Однак і по сьогоднішній день багатьох людей займає питання місця і ролі сім'ї в суспільстві, її значення у вихованні підростаючого покоління. Дитина в людину виростає не сама, дитину людиною роблять батьки. Дитина народжується без досвіду життя, вона - майже чистий носій інформації, який тільки починає записувати і пояснювати собі все, що відбувається навколо. І саме батьки є першими людьми, яких фіксує маленька людина, і для більшості людей саме їхні батьки стають і на все життя залишаються найбільш важливими людьми для дитини. Зустрічайте оплесками наших дорогих батьків!
2. Поповець Ігор Юрійович, тато гуртківця Артема, який вже 4 рік відвідує театральний колектив. За фахом інженер хімік - технолог, працює у фірмі «Агрінол». Батьківське кредо сім'ї Поповець - виховати свою дитину щасливою і впевненою у собі. І в цьому їм допомагають заняття акторською майстерністю.
3. Краснова Галина Іванівна, мама вихованки гуртка «Говоримо англійською» Лади. За фахом - педагог початкових класів та її професія допомагає у вихованні двох дітей. Галина вважає, що у вихованні головне - всебічний розвиток дитини. Тому її дочка займається музикою, образотворчим мистецтвом, читанням книг і вивченням англійської мови.
Ведучий:
Будь-яка сім'я - це сформований колектив з певними правилами та установками. З одного боку - тільки в сім'ї дитина отримує «беззастережну» любов і турботу своїх близьких - за один «факт» свого існування. Однак разом з тим, сім'я має великий вплив на формування особистості дитини. «Діти - дзеркало сім'ї» - цей вислів дивно точно передає зміст орієнтації дитини на духовні і моральні цінності її сім'ї. У кожній родині свої уявлення про добро і зло, свої моральні цінності, свої погляди на виховання дитини.
Питання до батьків: «Які моральні цінності пропагує ваша сім'я? Що має значення в процесі сімейного виховання дитини? «
/відповіді батьків/
Наступне питання, яке ми хотіли б обговорити старе як світ: «Батьки та діти. Чи існує конфлікт поколінь?»
Давньогрецький філософ Сократ говорив: „Нынешняя молодежь привыкла к роскоши. Она отличается дурными манерами, презирает авторитеты, не уважает старших. Дети спорят с родителями, жадно глотают еду и изводят учителей». А чи знаєте ви, що серед руїн Вавілону був знайдений горщик, на якому виграфіровані такі слова: ”Эта молодежь растленна до глубины души. Никогда она не будет походить на молодежь былых времен. Молодое поколение не сумеет сохранить нашу культуру...”
Що ж виходить? У всі часи старші докоряли молодь. А молодь росла, брала кермо управління в свої руки, а коли старіла теж докоряла своїх дітей.
Питання до батьків: «Чи згодні ви з твердженнями мудреців і чи існує у ваших родинах так званий «конфлікт поколінь?»
/відповіді батьків/
І останнє, найголовніше питання, яке хвилює педагогів нашого позашкільного закладу - це питання про захоплення та інтереси дітей, тими заняттями, якими людина займається зі старанням, абсолютно добровільно. Виявляється, що для дітей захоплення певною діяльністю має набагато більше значення, ніж для дорослої людини. Головна мета хобі - досягти стану радості, внутрішнього спокою і задоволення.
При підготовці до нашої педради, методичним кабінетом нашого Центру було проведено анкетування 150 батьків, діти яких відвідують ЦДЮТ. І сьогодні у нас є результати цього опитування. Аналіз даних батьківських анкет показав, що домінуючим мотивом батьків при виборі гуртка для своєї дитини є мотивація навчання, інтерес дитини, можливість проявити себе, спілкування з однолітками, професійна підготовка дитини. 46% батьків відмітили високий рівень навчання, 25% доброзичливість педагогів.
/показ слайдової презентації/
Психологами доведено, що інтереси і захоплення людини роблять її особистість гармонійнішою. Схильні до хобі люди стійкіші до стресових ситуацій і спокійніші. Всі ці істини зрозумілі відносно дорослих. За твердженнями фахівців, улюблене заняття благотворно впливає на життя і характер дитини. Іноді дитячі хобі переростають в захоплення всього життя. Але буває, що дитина все ніяк не може визначитися: ким би вона хотіла займатися, що ж їй ближче до душі . У такій ситуації мудрі батьки можуть делікатно направити енергію дитини в потрібне русло і допомогти їй вибрати хобі і захоплення.
Питання до батьків: «А навіщо хобі дітям? Як прищепити дитині інтерес до захоплень?»
Народна мудрість, характеризуючи людину, велике значення надавала впливу на нею тієї сімейного оточення, в якому вона виросла. Якщо про людину говорять: «Він з хорошої сім'ї», - це означає, що людина ця працьовита, чесна, доброзичлива, на неї можна покластися в біді, з нею хочеться поділитися радістю. Така людина приємна у спілкуванні. Ми впевнені, що ці слова належать до всіх наших батьків, які дали інтерв'ю нашій телепередачі. Увага на екран.
/ відео батьки про ЦДЮТ /
Висновки.
Завершуючи 1 частину нашої телепередачі, ми хотіли б почути запитання аудиторії до наших героїв.
/ 2-3 запитання керівників гуртків ЦДЮТ до батьків /
Підводячи підсумки цієї дискусії, ми відзначаємо, що кожен батько мріє бачити у своїй дитині гармонійне поєднання зовнішніх, фізичних і внутрішніх духовних достоїнств. Саме батьки можуть вплинути на вибір цікавого заняття свого чада, допомогти йому, навчити і дати більше інформації. Діти дивляться на світ очима дорослих і вибирають те, що подобається найулюбленішим і авторитетним для них людям. Головне, щоб діяльність доставляла дитині задоволення. Ми говоримо спасибі нашим батькам!
Частина 2.
«Діти повинні жити у світі краси, гри казки, музики, малюнка, фантазії і творчості. Від того, як почуватиметься дитина, піднімаючись на першу сходинку сходів пізнання, що він буде переживати, - залежить весь його подальший шлях до знань ». Ці слова великого педагога В.Сухомлинського підтримують герої нашої телепередачі. Зустрічайте:
1. Бабич Анжеліка Миколаївна, керівник студії «ЮН-прес». Людина цілеспрямована, наполеглива, воліє працювати в команді однодумців. У Центрі дитячо-юнацької творчості працює з 2011года. За цей час змогла зібрати навколо себе талановиту молодь і захопити їх журналістикою. Пишається своїми випускниками, переможцями міжнародних конкурсів. Натура позитивна, захоплюється фотографією і туризмом. Вірить, що світ врятує краса. Не терпить хамства і ліні. Вважає своїм педагогічним кредо фразу: "Світити завжди, світити скрізь".
2.Мартиненко Олена Володимирівна, керівник ансамблю "Марлі" кандидат педагогічних наук, завідуюча відділенням хореографії кафедри мистецтвознавчих дисциплін і методик їх викладання, майстер вищого пілотажу. Де б і коли б, на якій би сцені або святі ні виступав колектив Олени Мартиненко, його впізнаєш відразу ж і ніколи ні з яким іншим колективом не сплутаєш. У цього колективу своє неповторне обличчя, стиль, манера, яскраво виражена індивідуальність. Незважаючи на зміну поколінь за 26 років історії, позитивна енергетика танцюючих дівчаток і хлопчиків, юнаків та дівчат, яку вони з любов'ю один до одного, до танцю щедро дарують глядачеві вражає. Для Олени Володимирівни головне, щоб її вихованці навчилися жити в танці, поважати, цінувати і розуміли один одного і не тільки в танці. Щоб виробили в собі якості, які при будь-яких умовах будуть приречені на успіх у справі: трудитися з повною самовіддачею, при цьому щедро дарувати глядачам посмішки, незабутню енергетику і звичайно ж без дисципліни не обійтися. Головний принцип роботи хореографа - «виховувати потрібно на своєму прикладі»
3.Дрозд Тетяна Вікторівна, керівник гуртків «Орігамі» і «Маленькі майстри» системно працює над розвитком своєї творчої індивідуальності, вона сприйнятлива до педагогічних інновацій, здатна адаптуватися в мінливій педагогічному середовищі. Тетяна Вікторівна намагається знайти підхід до кожної дитини. Дії педагога спрямовані на створення дитячого згуртованого колективу через виховання працьовитості, посидючості, терплячості, взаємодопомоги і взаємовиручки. Її педагогічне кредо можна виразити словами Сухомлинського «Серце віддаю дітям». Хобі та інтереси керівника гуртка і стали способом заробляння грошей.
Питання до керівників гуртків: «Позашкільна виховання: чим воно відрізняється від інших видів виховання (сімейного, шкільного, церковного)?»
/відповіді/
Дитині завжди цікаво дізнатися нове. Йому не просто потрібні знання, а й сама участь у тій чи іншій справі. Дитина прагне з користю реалізувати свій вільний час. Ми запитали наших гуртківців «Чому вони вибрали той чи інший гурток? Що б вони могли побажати ЦДЮТ?
/Відео «Діти про ЦДЮТ»/
Інтерв'ю з нашими вихованцями показало, що позашкільна освіта, як і складова його частина - Центр дитячо-юнацької творчості, дає можливість юним бердянцям формувати і розвивати свої творчі інтереси і потреби. Діяльність нашої установи спрямована на надання особистості можливості для самореалізації, самовизначення, самоактуалізації, а також здатності саморозвитку і самовиховання. Але ця діяльність неможлива без залучення батьків дітей та педагогів школи.
Питання до керівників гуртків: «Чи вважаєте ви свою роботу з дітьми, батьками і школою ефективної? Якщо так, то назвіть приклади такої співпраці?»
/ 2-3 питання рук. гуртків ЦДЮТ /
Висновок.
Завершуючи 2 блок нашої телепередачі хочемо відзначити, що педагог має справу, насамперед з цілісною особистістю дитини, яка цікава своєю унікальністю, і тому завдання керівника гуртка зберегти цю унікальність, виростити самоцінну особистість, розвинути її здібності і таланти, розширити можливості кожного Я.
Частина 3.
Сьогоднішнім суспільством затребувана та людина, яка може повноцінно діяти в світі, що змінюється, вносити в нього щось нове, здатна вийти за межі стандартного набору знань, навичок і вмінь, самостійно знаходити потрібну інформацію і робити самостійний вибір. Виконання цього соціального замовлення і є основним завдання освіти. Цілком очевидно, що настільки складне багатопланове завдання неможливо реалізовувати силами тільки однієї якої то сфери освіти. З цією думкою солідарні наші колеги - педагоги шкіл міста. Зустрічайте:
1. Горлач Лариса Володимирівна, педагог-організатор ЗОШ № 2 з 2006 року. Закінчила БДПІ, за фахом вчитель трудового навчання, педагогічний стаж роботи 25 років. Педагогічне кредо: «Не бійся вчитися». Головним у своїй роботі вважає спілкування з дітьми. Вважає свою роботу цікавою, звідки черпаються і натхнення і енергія.
2. Коробова Ольга Олександрівна, заступник директора з НВР БСШ № 16, вчитель англійської мови. Закінчила Мелітопольський педагогічний інститут, педагогічний стаж роботи - 22 роки. Педагогічне кредо «Кожна дитина талановита по своєму, варто лише побачити цей талант і допомогти йому розкритися»
3. Шолойко Тетяна Олексіївна, вчитель історії та права ЗОШ № 20. Її девіз «Через тернії до зірок». Головним у вихованні вважає взаємодію дорослих і дітей. На думку педагога, сьогодні школа не може самостійно виховати всебічно розвинену особистість, бо шкільною програмою не передбачені години на розвиток творчих здібностей дітей. І тоді на допомогу приходять дитячі юнацькі організації, де дитина може себе спробувати в різних творчих напрямках.
Питання до педагогів: «Які форми взаємодії з сім'єю ви використовуєте у своїй роботі? Чи прислухаються батьки до порад педагогів (наприклад за вибором справи до душі?)»
/відповіді/
Звернення до проблем взаємозв'язку і взаємодії основної і додаткової (позашкільної) освіти сьогодні досить актуально і є відображенням потреб педагогічної практики. Оскільки кореневе поняття «освіта» поширюється і на «освіта» як результат (освіченість), і на «освіту» як освітній процес, що дозволяє отримати необхідний результат, то і поняття «якість освіти» належить і до результату, і до процесу.
Питання до педагогів: «Які ж результати у такого плідного співробітництва? Діти, які відвідують позашкільні заклади більш освічені за своїх однолітків?»
Школа - це другий дім для дитини. Тут учні не просто отримують знання, тут вони вчаться жити. І завдання педагога школи направити дитину, допомогти їй визначити свої здібності і розвинути їх. Тільки в тісній взаємодії школи та позашкільної установи дитина зможе отримати умови для всебічного розвитку її особистості.
Питання до педагогів: «Як, на вашу думку можна поліпшити взаємодію між школою і ЦДЮТ?»
«Сім'я і школа - це берег і море. На березі дитина робить свої перші уроки життя, а потім перед нею відкривається море знань, а курс в цьому в цьому морі прокладає школа. Це не означає, що вона повинна зовсім відірватися від берега ».. Л.Кассіль
/2-3 питання керівників гуртків ЦДЮТ до колег/
Підсумок: Без спільної роботи сім'ї, школи та ЦДЮТ неможливо виховати особистість, котра має свою позицію, яка вміє обирати пріоритети, визначати значимість своїх вчинків, знаходити власний сенс у житті, приймати рішення, брати відповідальність на себе, усвідомлювати себе і в підсумку знайти свою справу.
Немає коментарів:
Дописати коментар