Мета: мотивація діяльності керівників гуртків ЦДЮТ на розвиток та реалізацію творчих можливостей у навчально-виховному процесі.
Завдання:
- систематизувати теоретичні знання з теми "Творчий педагог– талановитий вихованець”.;
- визначити методи роботи, що впливають на підвищення творчого потенціалу педагогів;
- виявити умови для реалізації творчих можливостей педагогів ЦДЮТ.
Форма проведення: "круглий стіл”.
Метод: колективна творча діяльність.
Методичне забезпечення:
· Презентація.
· Відеозапис фрагменту заняття
Етапи проведення «круглого столу»
1-й етап - інформаційний. Теорія питання.
Виступ заступника директора Масютіної М.Е.
Основні аспекти виступу:
• дати визначення поняттю «творчість»;
• ознаки творчої діяльності учителя і учня;
• групи творчих педагогів.
Педагогічна праця не творчою не буває і бути не може, бо неповторні діти, обставини, особистість самого вчителя, і будь-яке педагогічне рішення повинно виходити з цих завжди нестандартних факторів. Якщо ж дії людини, що працює з дітьми, не враховують цих особливостей, то його праця лежить вже за межею того, що називається словом "педагогіка”. (М.М. Поташник)
Таким чином, педагогічна діяльність - це вияв постійного різнобічного творчого потенціалу.Творчість - це все, що нас оточує. Насамперед, це процес і результат творчої діяльності: культура, мистецтво, знання, праця, краса.
З позиції філософії творчість - діяльність людей, яка перетворює природний і соціальний світ у відповідності з цілями і потребами людини на основі об'єктивних законів реальної дійсності.У психолого-педагогічній науці розрізняють як психологію, так і педагогіку творчості. Під психологією творчості розуміється сфера знань, що вивчає творення людиною нового, оригінального, корисного в різних сферах діяльності. В центрі уваги вчених - психологів знаходяться питання про структуру творчості, про шляхи, що ведуть до відкриття нового, про пізнавальної ролі інтуїції, уяви, передбачення і т.д. Педагогіка творчості - наука про педагогічну систему двох взаємопов'язаних видів людської діяльності: педагогіки виховання та самовиховання особистості в різних видах діяльності і спілкування.
Мета педагогіки творчості - формування творчої особистості, для якої характерна стійка спрямованість на творчість, творчий стиль в одному або кількох видах діяльності. У роботах теоретиків і практиків педагогіки творчість розглядається і як процес, і як результат діяльності педагога і його вихованців. Педагогічна творчість має таку особливість, що змістом його є творіння людини, яке завжди неповторне, унікальне.
Головними ознаками творчості є : (за М. Поташник)
- Створення нового або суттєве вдосконалення відомого;
- Оригінальність, неповторність продукту діяльності, її результатів
- Взаємозв'язок творчості і саморозвитку, самовдосконалення, тобто творча людина постійно працює над собою, над створенням нового.
Отже, творча діяльність - це процес створення нової інформації або продукції з високими показниками їх кількості та якості з найменшою витратою часу і сил. (А.І. Кочетов).
У сучасних умовах все більше з'являється вчителів-майстрів своєї справи. Творчість і майстерність - одне і те ж чи ні? (Питання учасникам «круглого столу»). Майстер - це працівник, який досконало володіє своєю професією, а майстерність, як правило, пов'язують з великим досвідом.. Творчим може бути і молодий вчитель, ще не майстер.
За рівнем творчості педагогів можна розділити на кілька груп .У першу групу входять педагоги, які володіють набором стандартних прийомів, здатні створювати нове в рамках нескладної діяльності; інша група - педагоги, які прагнуть виробити нову систему методів в умовах більш складної діяльності і, нарешті, педагоги, що створюють систему навчальних технологій. Творчий навчально-виховний процес вимагає від педагога його духовних і творчих сил, знань характерних для творчої діяльності.
2-й етап - "круглий стіл” за методикою колективної думки.
Робота творчих груп по запропонованих питань. Оформити свої відповіді на ватмані або у вигляді презентації (за можливостями).
Перша творча група:
Які здібності людини є сходинками до педагогічної творчості? Фактори, що сприяють розвитку творчої активності? Джерела творчості?
Здібності: Вміння спостерігати, аналізувати, узагальнювати, виділяти головне, передбачати; здібності - гнучкість і нестандартність мислення; комбінування, реконструювання; бачити проблеми і протиріччя.
Фактори: система дидактичних умінь, аналітичний підхід до визначення якості викладання, аналіз розвитку творчих здібностей: впровадження педагогічного досвіду, колективна робота над науково-методичною проблемою, самоосвіта, система стимулювання педагогічної праці.
Джерела: вивчення досвіду колег, читання наукової літератури, картотека цікавих фактів, питання учнів, які аналізуються, спілкування з колегами, друзями, учнями.
Висновок.
Таким чином, творчий педагог - володіє науковим, психолого-педагогічним мисленням, високим рівнем педагогічної майстерності, критичним мисленням і розумним використанням передового педагогічного досвіду.
Друга творча група:
Які умови потрібні для того, щоб керівник гуртка розвивався творчо? Чи є вони у нас в ЦДЮТ? Якщо ні, то що для цього нам потрібно змінити?
Умови: морально - психологічний клімат колективу, стимулювання до нестандартних рішень, матеріальна база, свобода критики, проведення дискусій, вплив особистості керівника, наявність вільного часу.
Таким чином, щоб наш колектив розвивався творчо потрібно:
Таким чином, щоб наш колектив розвивався творчо потрібно:
- точність у всьому;
- дисципліна;
- порядність;
- натхнення;
- уміння слухати критику;
- увага;
- воля;
- впевненість у власних сила;
- здатність доводити справу до кінця;високий загальний рівень розвитку;
- знання своєї справи.
Третя творча група:
Які якості творчого педагога дозволяють виявити і розвинути творчий потенціал вихованця? В чому полягає завдання педагога з розвитку творчості учнів?
Якості: педагогічний такт, здатність до співчуття, співпереживання, артистизм, вміння ставити несподівані питання, створення проблемних ситуацій, заохочення вчителем дитячої уяви.
Таким чином, формування творчої особистості розглядається як двосторонній процес, пов'язаний, з одного боку, з виробленням необхідних якостей творчої особистості вчителя, з іншого - з формуванням у нього досвіду творчої діяльності.
Визначити рівень творчих умінь учнів на уроках можна за допомогою заняття-тренінгу. Ми сьогодні певним чином торкнемося творчої діяльності учнів, але це тема іншого засідання, та цей тренінг допоможе вам визначити рівень сформованості репродуктивних або творчих умінь.
Четверта творча група:
Методи і прийоми творчої роботи (приклади з практики). Форми педагогічної творчості.
Форми: творчі групи: проблемні, ініціативні; розробка моделей, схем, рекомендацій щодо застосування на практиці.
3-й етап - практичне обґрунтування питань.
1.Виступи педагогів від творчих груп. Обговорення.
1.Виступи педагогів від творчих груп. Обговорення.
4-й етап - підведення підсумків "круглого столу”.
1.Оцінка діяльності учасників "круглого столу”, його результативність.
2.Прийняття рішення (робота експертної групи).
Немає коментарів:
Дописати коментар